TRABZON ÜNİVERSİTESİ

Bologna Koordinatörlüğümüz Güncel Kriterleri Paylaştı

Üniversitemiz Bologna Koordinatörlüğü birimi tarafından akademisyenlerimize yönelik düzenlenen Ders Bilgi Paketi Hazırlama ve İyileştirme Çalışması adlı güncel bilgilendirme toplantısı Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Atilla Çimer başkanlığında Mahmut Goloğlu Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Aynı içerikteki eğitim faaliyetleri daha önce sırasıyla 29 Kasım’da Tonya, Vakfıkebir, Beşikdüzü ve Şalpazarı MYO’larda, 6 Aralık’ta Hukuk Fakültesinde, 8 Aralık’ta İlahiyat Fakültesinde, 14 Aralık’ta Çarşıbaşı MYO’da gerçekleştirildikten sonra bilgilendirme programlarının final toplantısı yoğun katılımla bugün Merkez Kampüs’te yapıldı.

Ders Bilgi Paketi Hazırlama ve İyileştirme Çalışması Toplantısına Üniversitemiz Bologna Koordinatörü Prof. Dr. Tuncay Özsevgeç, koordinatör yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Kerem Çolak ve Dr. Öğr. Üyesi Bilal Karaca ile akademisyenlerimiz katıldı.

Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Atilla Çimer, süreç içerisinde veri tabanlarının değişmesi nedeniyle yaşanan aksaklıkların büyük oranda giderildiğini belirterek, “Bologna Koordinatörlüğümüzün kurulmasından bu yana yoğun şekilde çalışan birim sorumlularımızın gayretleri ile eksikliklerin büyük bölümü giderildi. Şimdi bize düşen, mevcut bilgi paketindeki eksikliklerin bertaraf edilmesi. Mevcut standartlar çerçevesinde akademisyenler olarak hepimiz ders bilgi paketi hazırlamak durumundayız. Bilgi işlem sistemi üzerinden hangi sayfaya kim girmiş, nasıl ne zaman girilmiş ne zaman silinmiş, hepsi takip edilebiliyor. Bu çerçevede programların yürütülmesi, yenilenmesi, değerlendirilmesi; yani ders bilgi paketi güncellenmeleri öncelik, hatta zorunluluk arz ediyor” dedi.

 

VERİLER MATRİSLE ÖRTÜŞECEK

Aynı zamanda Yükseköğretim Kalite Kurulunda Değerlendirici olarak da görev alan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Atilla Çimer konuşmasının devamında şunları söyledi: “Süreç itibariyle program çıktılarımız tamamlanmış durumda. Derslerin belirlenmesi, çıktıların alınması ve müfredatın 14 haftalık yayılımı ilgili kurullardan çıktıktan sonra üniversite senatosundan geçip güvence altına alınmış olacak. Artık bunlar üzerinde bir kelime bile değişiklik yapılmayacak. Öğrenci İşleri ve Bilgi İşlem Daire Başkanlıkları vasıtasıyla öğrencilere transkript ve diploma veriyoruz. Eşleşmeden kaynaklanan bir değişiklik ve tezat ortaya çıkarsa problemler yaşanabilir. Bir Fen Bilgisi Öğretmenliği mezunu programı tamamladığında hangi bilgi ve becerilere sahip olacak, bunun karşılığında hangi dersler alınmış olacak; bunun belli olması artık şart. Program çıktılarına hitap etmeyen dersin programdan çıkarılması da mecburi olacak. Dersin sonunda 14 haftalık dönem tamamlandığında öğrencinin hangi bilgi ve yeterliliklere sahip olacağı açıkça belirtilecek. Düzenlemenin sonunda Türkiye Yükseköğretim Yeterlilik kriterleri çerçevesinde üniversite olarak matriste birebir eşleştirmeler yapmış olacağız. Bu doğrultuda hocalarımızdan aktif öğretim teknikleri istiyoruz. Hangi becerileri geliştirmek istiyorsak ona uygun tekniklerle ya da sınavlarla o becerinin gelişip gelişmediğini ölçmemiz isteniyor. Ayrıca yönetim olarak bilgi paketini güvence altına almak zorundayız. 2023-2024 Bahar dönemi görevlendirmelerimizi gerçekleştirdiğimiz bugünlerde yeni döneme İnşallah bilgi paketimizi tamamlamış olarak gireceğiz. Hangi dersi alacağını, hangi müfredattan sorumlu olacağını, hangi sınavlara gireceğini öğrencimiz de bilecek. Paketteki derslerle hocaların uygulamaları tezat teşkil etmeyecek. Paketleri Türkçe ve İngilizce olarak yayımlayacağız. Buna aykırı bir gelişme olması halinde gerekli tedbirleri alacağız" dedi.

 

NET YÜKLEMLERE GEÇİŞ DÖNEMİ

Bologna Koordinatörümüz Prof. Dr. Tuncay Özsevgeç de yaptığı bilgilendirme sunumunda, “Bildiğiniz gibi akademik olarak Avrupa Birliği Müktesebatına üyeyiz; yapılanma bünyesinde Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi var. Burada Türkiye yükseköğretimi çerçevesi altında bulunuyoruz. 22 ayrı temel alan yeterliliği söz konusu. Bu toplantıda iki amacımız var; bunların ilki Güz dönemindeki derslerimizin iyileştirmesini yapmak, ikincisi ise Bahar dönemi bilgi paketlerini oluştururken dikkat edilmesi gereken noktaları ifade etmek. Sistemimizde 24 bin adet ders var. Bilgi paketlerinde yüzde 79’luk orana ulaştık. Cari olmayan dersleri bilgi işlem birimlerine başvurarak kapattıracağız. Dersin sonunda ‘edebilir, yapabilir, yazabilir’ şeklinde değerlendirmelerden kurtularak ‘eder, yazar, yapar” şeklinde belirleyici yüklemler kullanılmasını istiyoruz. Bilgi paketlerini girdikten sonra kaydetmeyi unutmayın. Matrisin bir suretini güvenlik için pdf olarak kendinize kaydedin. Bilgi paketleri tamamlanınca güvenlik için erişimi kapacağız. Uluslararası görünürlük planlamamızda Bologna kriterlerimiz birinci sırada” şeklinde bilgiler verdi. Özsevgeç daha sonra ‘Ders Bilgi Paketi Hazırlama ve İyileştirme Kılavuzu’ konulu simülasyon ve sunumla katılımcıları bilgilendirdi. Birçok akademisyen Özsevgeç’in sunumunu son derece yararlı ve etkileyici bulduklarını dile getirdi.

Üniversitemizin kalite yönetimini sürekli hale getirmek amacıyla sürdürülebilirlik anlayışı kapsamında programların ve ders bilgi paketlerinin nitelikli hazırlanmasına yönelik bilgi, tecrübe ve önerilerin paylaşıldığı toplantıya akademisyenlerimiz yoğun katılım gösterdi. Üniversitemizin misyon, vizyon ve hedefleri doğrultusunda iç ve dış paydaşların görüşlerini de dikkate alarak 21. Yüzyıl becerileri ile donatılmış bir mezun profilinin amaçlandığının vurgulandığı toplantıda ideal iyileştirme projeleri de sunumla sıralandı. Toplantı soru-cevap bölümü ile tamamlandı.

Menüyü Kapat