TRABZON ÜNİVERSİTESİ

Trabzon ve Trabzon Üniversitesi’ne Tam Puan

Üniversitemiz koordinatörlüğünde gerçekleştirilen 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi törenle tamamlandı. Katılımcılara teşekkür eden Özel Eğitim Bölüm Başkanımız Dr. Öğr. Üyesi Raziye Erdem, üç gün süren kongrede sunulan alan içeriğinde literatüre geçecek tespit ve öneriler elde edildiğini söyledi. 216 bildirinin sunulduğu ulusal organizasyon, yurtdışından da yoğun katılım sağlanınca uluslararası kongre niteliği kazandı. Kongre sonunda özgün değerlendirmelerde bulunan katılımcılar, “Bugüne kadar yapılanlar içindeki en iyilerden biriydi. Trabzon ve Trabzon Üniversitesi adına kusursuz bir organizasyondu” değerlendirmesinde bulundu..

TRABZON ÜNİVERSİTESİ'NE TEŞEKKÜR

Milli Eğitim İl Müdürlüğü, Özel Eğitimciler Derneği (ÖZDER) ve TÜBİTAK işbirliği ile Üniversitemiz önderliğinde organize edilen Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UOEK-2023) Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Prof. Dr. Osman Turan Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleştirildi. Kongre sonunda özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların eğitim ve gelişime ile ilgili çok önemli görüş ve öneriler ortaya konuldu. Fatih Eğitim Fakültemiz Özel Eğitim Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Raziye Erdem “Cumhuriyetimizin 100. yılında Trabzon’da böyle bir kongre son derece yararlı ve anlamlı oldu. 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi bu yönü ile özellikle özel eğitim alacak çocuklarımızın eğitimcilerine ve alanda araştırma yapmakta olan akademisyenlere etkin bir projektör tutacaktır. Tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyoruz” dedi. Trabzon Üniversitesi adına Dr. Raziye Erdem ile ekibini kutlayan Özel Eğitimciler Derneği Başkanı Prof. Dr. Sezgin Vuran, Prof. Dr. Ahmet Konrot ve Prof. Dr. Gönül Akçamete organizasyona övgüler sıralarken, “Kusursuz bir kongre oldu. Başta Rektörümüz Prof. Dr. Emin Âşıkkutlu Bey ve Raziye (Erdem) hocamız olmak üzere, akademisyeninden öğrencisine tüm Trabzon Üniversitesi ailesini tebrik ediyoruz. Hazırlanan sosyal aktiviteler için de ayrıca teşekkür ediyoruz. Bu kongrede elde edilen verilerin özel eğitime muhtaç çocuklarımıza orta vadede büyük yarar sağlayacağını umuyoruz” diye konuştular.

216 BİLDİRİ… 12 ÇALIŞTAY… 1 SERGİ

Kongrenin son gününde özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların eğitiminde en önemli aygıtın sözlü iletişim olduğu vurgulandı. New Jersey (ABD) Princeton Child Development Institute (PCDI)’de Otizm Spektrum Bozuklukları ve Davranış Analistliği üzerine özel eğitim çalışmalarında yer almış akademisyenlerden Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Binyamin Birkan, doğru materyal ve modeller kullanmaları halinde özel eğitim verecek öğretmenlerin işlerinin zor olmayacağını söyledi; özellikle otizmli çocuklarda ailenin rolünün önemli olduğunun, ancak öğretmenin ve sözlü iletişim etkisinin her zaman çok öncelikli olması gerektiğinin altını çizdi. Özel eğitimde öğretmen eğitimi başlığı altında sunulan bildirilerde, kaynaştırma/bütünleştirme sorunları boyutu özellikle masaya yatırıldı. Söz konusu sorunun çözümü önerileri boyutunda katılımcılar öncelikli olarak idari tasarrufun belirleyici olmasını istedi. Farklı odalarda ve masalarda kongre süresince yürütülen çalıştaylarda da etkili deneyim ve bilimsel verilere ulaşıldı. Tüm bu kayıtların rapor halinde Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel Müdürlüğüne sunularak resmi kanalların özel eğitim politikası oluşturmasında faydalı olacağı vurgulandı. Kongrede toplam 216 bildiri sunuldu. 12 çalıştay ile 14 poster aktivitesi gerçekleştirildi ve bir de alan sergisi açıldı. Özel eğitim bölümü öğrencilerinin organizasyona ilgisi ve devamlılığı dikkat çekti. Ulusal nitelikteki kongreye başta İngiltere olmak üzere yurtdışından da çok sayıda katılımcı gelmesi organizasyon heyetini şaşırttı. Kongre, 10. Yıl Marşı’nın hep birlikte söylenmesi ile tamamlandı. 34. Ulusal kongrenin Ankara Üniversitesi’nde yapılması kararlaştırıldı.

İlgili Resimler


Menüyü Kapat