TRABZON ÜNİVERSİTESİ

Üniversitemizden Turizm Sektörünün Geliştirilmesine Yönelik Eğitim

Üniversitemiz Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin yürütücülüğünde Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu ile Fatih Eğitim Fakültesi hocaları tarafından turizm sektöründe çalışanlara yönelik çeşitli eğitimler verildi.

Trabzon Ticaret Borsası’nda gerçekleşen eğitimlerde, Üniversitemiz Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu öğretim elemanları Dr. Öğr. Üyesi Elif Sis Atabay, Dr. Öğr. Üyesi M. Caner Kaya ve Öğr. Gör. Emrah Ağın alana özgü teorik ve uygulamalı eğitimler verirken Fatih Eğitim Fakültesi öğretim elemanı Öğr. Gör. Emine Timuçin ise drama uygulamaları ile eğitimlerin zenginleşmesine katkıda bulundu.

“Turizm Sektöründe Çalışan Personelin Eğitilmesi” adlı proje kapsamında verilen eğitimlerle ilgili açıklamada bulunan Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Çiğdem Başfırıncı, “Üniversitemiz şehrin sosyo-ekonomik yapısına etkide ve katkıda bulunmak adına turizm sektörü çalışanlarına eğitimler vererek sektörün geliştirilmesi için önemli bir adım atmıştır. Eğitimler Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından Trabzon Turizm Konseyi iş birliği ile hazırlanan, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın (DOKA) 2023 Yenilikçi Turizm Teknik Destek Programı kapsamında destek alan TR90/23/TD-YT numaralı “Turizm Sektöründe Çalışan Personelin Eğitilmesi” adlı proje kapsamında gerçekleştirilmiştir. Üniversitemiz öğretim elamanları, turizm sektöründe hizmet veren otel, acente ve restoran çalışanlarının etkili iletişim teknikleri, etkili iletişim yetenekleri, iletişimde yapılan hatalı davranışlar, beden dili, temel görgü ve protokol kurallarını uygulayabilme konularında bilgilenmelerini sağlamış ve davranış biçimi kazanmalarını amaçlamıştır. Eğitimlerle sektör çalışanlarının yetki, beceri ve sorumluluklarını geliştirmeleri hedeflenmiştir.” dedi.

Eğitimlerin Turizm Haftası’nı de içine alan süre içerisinde başladığına dikkati çeken Başfırıncı, “Turizm sezonu öncesi turizm personelinin bu eğitimleri turizmin sürdürülebilirliği, turizm sezonunun 12 aya yayılması ve ziyaretçi ülke çeşitliliği ile ilimize gelen ziyaretçilerin konaklama ve yeme içme hizmeti memnuniyetinin artırılması adına büyük önem arz etmektedir. Sektör temsilcileri ile sezon başında yapılan toplantı ve sezon sonunda ziyaretçilerle yapılan memnuniyet anketi sonuçlarına göre sektörde kalifiye çalışan sorunu olduğu tespit edilmiş otel, restoran ve acente personelinde; iletişim, servis, karşılama ve uğurlama konularında yaşanan sorunlar turizm sektöründe çalışan personelin eğitilmesinin bir proje kapsamında çok gerekli olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Proje sonunda toplamda 225 sektör çalışanı eğitim almış olacaktır.” diye konuştu

 

 

İlgili Resimler


Menüyü Kapat